Zinzino 2018

Zinzino gennem 13 år.

Det siges at, de fleste virksomheder lukker igen indenfor deres første år.
Af de ca. 10% der overlever det første år, er der kun 10% af dem tilbage efter 10 år.
Det er et skræmmende billede, at kun 1 ud af hver 100. Der starter en virksomhed op, reelt klare sig og bliver en succes.

Zinzino, er en af de virksomheder der har klaret sig. Selv om det niende år, var noget af en udfordring. På det tidspunkt, stod det klart at, hvis man ville nå firmaet mål, om at have en million kunder i 2020. Så var man nød til, at udskifte det daværende IT system med et nyt.
Skiftet kostede dyrt, og brød en ellers perfekt track record, af vækst hvert år.

Vejen tilbage.

Der er aldrig, siden tidernes morgen, været en succes uden udfordringer. Zinzino klarede deres, og brugte det hver eneste gang, som løftestang til at blive endnu bedre.
Det er muligvis en af årsagerne til, at kun 1 ud af 100 virksomheder klare sig til det tiende år.
De glemmer eller ignorere deres fejl, i stedet for at lære af dem og blive bedre.

Men det er nok ikke den eneste årsag til,  at Zinzino er vækstet gennem årene.

Den personlige udvikling.

“Hvad nu hvis, vi bruger penge på at uddanne vores medarbejdere og de skifter til et andet firma?”.
“Hvad nu hvis, vi lader være og de bliver?”.
Zinzino har en kultur omkring selvudvikling. Alle i virksomheden, fra CEO til manden på lageret, bruger tid på at læse bøger. Lytte til CD’er og gå til foredrag. Zinzino har deres egen interne APP, fyldt med personlig udvikling. Det kaldes dedikation, og har helt klart medvirket til Zinzino’s succes.

Zinzino er en transparent virksomhed. Alle kender virksomhedens vision for fremtiden. Men alle ved også, hvad der bliver fokuseret på at forbedre her og nu. Zinzino’s ledelse er lydhør, over foreslag til hvad der kan optimeres og hvad der allerede virker godt.
Ofte er det nye øjne, der bedst opdager, hvor man eventuelt er fanget i rutiner, der kunne forbedres.

Ikke alt, kan løses med en app.

Man skal holde sig fra, at lave en app, blot fordi alle andre har en app.
Det kan tage fokus væk fra det der allerede virker.
Derfor skal en eventuel app, kun laves hvis der er et reelt behov og det er en forbedring i forhold til den allerede etablerede arbejdsgang.

Hos Zinzino, lavede man en app til kunderne. Den er simpel, den husker kunden på at tage produktet. Der ud over, belønner den loyale kunder. Med andre ord, så giver den både værdi for kunden og giver dem en grund til at huske at bruge den.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *